טופס דמי אבטלה-הסבר

טופס דמי אבטלה מהו?

 

טופס דמי אבטלה הינו טופס המותאם לדרישות המוסד לביטוח לאומי.

 

טופס זה מופק לעובד האוניברסיטה שסיים עבודתו באוניברסיטה מכל סיבה שהיא: סיום חוזה, תום מינוי, פיטורין, התפטרות, יציאה לחל"ת, פנסיה וכו'.

 

הטופס מופק ממערכת השכר, ע"י חשב השכר המטפל בעובד, עפ"י פניית העובד.

 

בטופס מפורטים תאריכי העסקה באוניברסיטת ת"א ונתוני השכר לתקופה של 24 חודשים, בטרם סיום העסקה.

 

עפ"י טופס זה, בצירוף מכתב מהמעסיק באוניברסיטה המאשר תקופת העסקה, תאריך סיום העסקה,

וסיבת סיום העסקה ניתן לגשת לביטוח לאומי להגשת תביעת דמי אבטלה.

 

זכאות לקבלת דמי אבטלה הינה עפ"י תקופת אכשרה מתאימה ובהתאם לכללי זכאות של

המוסד לביטוח לאומי.

 

 

האם עובד שהתפטר זכאי לתשלום מביטוח לאומי?

עובד שמתפטר זכאי לדמי אבטלה, אולם בניגוד לעובד שפוטר, העובד המתפטר יהא זכאי לדמי אבטלה

רק לאחר תקופת המתנה של 90 יום ממועד התפטרותו.

 

 

סעיף 166(ב) לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), תשנ"ה-1995, קובע כי מי שהפסיק את עבודתו מרצונו, בלי שהייתה הצדקה לכך,  לא יהיה זכאי לדמי אבטלה בעד 90 הימים הראשונים מיום הפסקת העבודה.


 

 

קיימים מקרים בהם גם בעת התפטרות של עובד, יהיה הוא זכאי לדמי אבטלה מיד לאחר ההתפטרות,

מבלי שיצטרך לחכות 90 יום.

 

 

פרטים נוספים בנושא ניתן למצוא באתר ביטוח לאומי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>